Liigu sisu juurde

EETEL-Eksperdi kodulehe ja info koolituste kohta leiad siit.

Täislahendusi pakkuv Diotech suudab panna sõiduki kasutama ka kliendi enda toodetud taastuvelektrit

Diotechi paigaldatud VOOL laadija postil.Foto: Diotech

Diotech on asutatud 2014. aastal ning on kümne tegevusaastaga kasvanud hästi toimivaks ja suure kasvupotentsiaaliga ettevõtete grupiks, kus lisaks emaettevõttele tegutsevad tütarettevõtted Diotech Electric, Diotech Nord ja Solar Wheel.

Diotech grupi missioon on vähendada üleliigset elektrienergia tarbimist ja kiirendada ühiskonna üleminekut süsinikuneutraalsete elektrienergia lahenduste kasutamisele. Selle eesmärgi saavutamiseks on Diotech ehitanud üle tuhande päikeseelektrijaama, sh muutnud üle saja päikeseelektrijaama juhitavaks võimsuseks, ning ehitanud üle 300 energiasäästliku LED-valgustuslahenduse.

Elektriauto laadimise terviklahendusi pakub Diotech nii eraisikutele kui ka äriklientidele tütarettevõtte Diotech Nord kaudu. 

Millist laadimislahendust enda valikust soovitate?

Diotech Nord on Eesti elektriautode laadijate tootja VOOL ametlik koostöö- ja paigalduspartner. Pakume eelkõige 22 kW AC-laadijaid, mis sobivad kasutamiseks nii kodus, kortermajas, büroohoones kui ka avalikes ruumides.

VOOL laadimislahenduse eelised:

  • Tark börsihindadega laadimine – laadija tuvastab automaatselt elektri börsihinna ning eelistab laadimist siis, kui hind on kõige soodsam.
  • Dünaamiline koormusjuhtimine (DLM) – võimaldab maksimaalselt ära kasutada olemasolevat liitumisvõimsust, peakaitsmeid või võrguvõimsust suurendamata.
  • Solar Mode – laadija suhtleb olemasoleva päikeseenergiasüsteemiga, kasutades maksimaalselt ära kohapeal toodetud energiat.
VOOL laadija post.Foto: VOOL

Kellele see eelkõige sobib?

VOOL laadimislahendus sobib nii elektriauto omanikele kui ka neile, kes alles kaaluvad elektriauto soetamist. See on universaalne lahendus, mis sobib nii eraisikutele kui ka ettevõtetele. Viimasel ajal on see eriti populaarne korteriühistutes, kus otsitakse nutikat ja tulevikukindlat lahendust.

Mis on selle lahenduse eelarve?

Hind sõltub projekti mahust, paigaldatavate laadijate arvust ning paigalduse keerukusest. Saame tuua mõned orienteeruvad näited.

Eramaja või ridaelamu lahendus:

  • 1 × VOOL 22 kW elektriauto laadija
  • VOOL dünaamiline koormusjuht (DLM)
  • Laadija paigaldus seinale
  • Hind ligikaudu 2000 €

Ettevõtte lahendus:

  • 4 × VOOL 22 kW laadijat
  • VOOL DLM
  • Paigaldus postidele (kaks laadijat ühe posti peale)
  • Hind ligikaudu 7000 €

Korteriühistu lahendus:

  • VOOL DLM
  • Elektriauto laadimisvalmidus 6 parkimiskohale
  • 6 × VOOL 22 kW laadijat
  • Hind ligikaudu 13 000 €
VOOL kortermaja lahendus.Foto: VOOL

Kui kiiresti paigalduskulu tagasi teenib?

Laadija peamine eesmärk on pakkuda mugavat, soodsat ja nutikat laadimisvõimalust. Tagasimakseperiood sõltub eelkõige sellest, millega võrrelda. Näiteks:

Avalikus kiirlaadijas laadimise kulu~0,36 €/kWh
Kodus fikseeritud paketi puhul~0,12 €/kWh
Kodus laadimise sääst~0,24 €/kWh

Selle info põhjal, kui kasutad laadimiseks kodus 9000 kWh (umbes 150 täislaadimistsüklit), säästad ligikaudu 2000 eurot võrreldes avaliku kiirlaadimisega.

Kes on seda Eestis kasutanud ja millised on tulemused?

Oleme tarninud ja paigaldanud VOOL laadimislahendusi nii eraklientidele, äriklientidele kui ka avalikesse ruumidesse. Tagasiside on väga positiivne – kliendid hindavad süsteemi töökindlust, tarkust ja võimekust integreerida teiste energialahendustega.

Diotech rajas SEBE Tartu hoone katusele päikeseelektrijaama koos energiasalvestuslahendusega ning elektribussi laadimisjaama. Foto: Diotech

Milliste toodetega see lahendus haakub?

Elektriauto laadimislahendus haakub ideaalselt teiste energiasäästlike süsteemidega, näiteks päikesepaneelide ja elektrienergia salvestitega.

Oleme ellu viinud projekte, kus VOOL laadijad on töötanud koos salvestite ja päikesepargiga. Näiteks rajasime energialahenduse Eesti kõige rohelisemale liikuvusteenusele, kus SEBE elektribuss kasutab Tartus liinisõitudeks energiat, mida salvestab hoonele rajatud päikesepark – projekt hõlmas salvestite, päikesepargi ja bussi jaoks kiirlaadija integreerimist.

Eelmise aasta oktoobrist kasutab SEBE Tartu kuni 99% toodetud elektrist ära kohapeal ning kolm neljandikku salvestatud päikeseenergiast jõuab elektribussi akusse.Foto: Diotech
SEBE elektribussi laadija.Foto: Diotech

Lähemalt saate salvestuslahenduste kohta lugeda Diotechi kodulehelt ning lisainfot ja materjale jagab ka VOOL oma kodulehel. Küsimustele teab vastuseid Diotech Nordi elektriauto laadimislahenduste müügijuht Roman Trejer, roman.trejer@diotech.ee.

Toimetaja valik

Avaleht Kõik lood

Suured lood

Kõik suured lood

Kui su tooteid või teenuseid kasutatakse ehitusobjektidel või sõltub nende müük objektide valmimisprotsessist, siis on meie andmebaas sulle oluliseks tööriistaks ettevõtte käibe kasvatamisel.

Proovitellimus annab täieliku ligipääsu. Krediitkaarti pole vaja.

Palun sisesta eesnimi
Palun sisesta perenimi
Palun sisesta ettevõtte nimi
E-posti aadress ei ole korrektne
Telefoninumber ei ole korrektne
Kirjuta vastus läbivalt väiketähtedega

Kampaania tingimused. Tutvumistellimuse saad vormistada, kui sa pole enne Ehitusbörsi kasutanud. Registreerimisel kasuta ettevõtte domeeniga e-posti aadressi. Kui ettevõte ei kasuta oma domeeniga e-posti aadresse, siis saad tellimuse vormistada äriregistris kirjas oleva ettevõtte ametliku kontaktaadressiga.