Liigu sisu juurde

Heliforsi juht Mari-Ann Ditmann liikumisest globaalsest kontsernist Eesti ettevõtteks: avatus ja ühisosa taasleidmise soov on meil tagasi

Heliforsi juhatuse esimees Mari-Ann Ditmann.Foto: erakogu

“Kui võrrelda aega suurkorporatsioonis ja praegust, Eesti omanikuga ettevõtet, siis nüüdne töökultuur on palju isiklikum ja lähedasem,” iseloomustas Heliforsi juhatuse esimees Mari-Ann Ditmann viimase aasta ettevõttesiseste muudatuste üht tulemust. “Omanik ei ole meist kauge. Nagu ta ütleb, siis see on pereettevõte, ja ta ka ise annab selleks panuse, et me kõik tunneksime end ühtse perena.”

Õdusa perekonnatunde loomine ei seisne pelgalt mullu augustis Heliforsi uueks omanikuks saanud Heiki Liiseri siiras kohalolekus ja soojas käepigistuses, kui kontoris kohtutakse. Tema tugev inseneritaust ja varasem kogemus sama ettevõtte juhatuses muudavad ta igapäevastes aruteludes väärtuslikuks kaasamõtlejaks. “Ta ei ole kindlasti mikromanageerija, pigem abivalmis ja sõbralik partner igaühele, kes tema nõu ja tuge vajab,” rõhutas Ditmann.

Otsuste tegemine on muutunud lihtsamaks, kiiremaks ja paindlikumaks

Varem ka SLO ja Sonepar Eesti nime kandnud elektrimaterjalide hulgimüügiettevõte kuulus enne rahvusvahelisse kontserni, kus otsuste langetamisele eelnesid pikad planeerimis- ja kooskõlastusringid. Ettevõttes 20-aastase kogemusega Ditmanni sõnul on nüüdse omaniku otsene kohalolu toonud igapäevastesse tööprotsessidesse selge plussi: otsustamine on muutunud oluliselt lihtsamaks, kiiremaks ja paindlikumaks.

“Vastutasin eelnevalt hanke ja turunduse eest ning minu jaoks hakati sisekontrolliga vinti üle keerama. Kui kuuluda kontserni, kus on miljardise väärtusega ettevõtted ja meie oleme seal null koma null kohaga, siis meil on põhimõtteliselt võimatu täita samasuguseid sisekontrolli reegleid ja nõudeid,” rääkis ta. “Enam ei ole tarvis täita kontserniüleseid reegleid, mis ettevõttele juba enne ei sobinud. Loomulikult peame hindama oma protsesse, aga teeme seda nii, et meie inimesed saaksid keskenduda oma põhitööle – müügile.”

Tagasi tulnud kolleegid ja jätkuvalt mehine valdkond

Ditmann tunnistab, et alguses tõi Sonepar grupist väljumine, edasine üleminek, nii omaniku kui ka juhtkonna vahetus ettevõttesse teatavat segadust. Oli neid, kes tundsid ebakindlust – mis meist saab, kas ja kuidas edasi liigutakse. See tõi arusaadavalt kaasa ka teatud koguses personalivoolavust, kuid praeguseks on kõik olulised ametikohad kenasti täidetud.

“Oleme leidnud inimesi, kes küll valdkonnale võõrad ei ole, aga otsustasid just nüüd, kui ettevõte on kohaliku omaniku käes, meiega liituda. Tore on ka see, et tagasi on tulnud kolleege, kes on vahepeal meie juurest ära käinud,” rõõmustas ta. Seejuures ei jätnud Ditmann muigega märkimata, et valdkond on jätkuvalt mehine: kliendid, partnerid ja ka enamus Heliforsi töötajaskonnast on mehed.

Tänavu märtsist juhatuse esimehe rolli asunud Ditmann meestekesksuses probleemi ei näe. „Kui Heiki mulle selle ettepaneku tegi, siis üks tema põhjendus oli, et midagi paremat, kui et tunnen ettevõtet läbi ja lõhki – tunnen kliente, tarnijaid, kultuuri, inimesi ja ärimudelit –, oleks ettevõtte seisukohast raske saavutada,“ rääkis ta. “See andis mulle kindluse pakkumine vastu võtta ja astuda ettevõtte juhipositsioonile keerulisel ehitusturul, kus, heas mõttes, ei ole ühtegi päeva, kui ei oleks võitlust.”

Vahepealne morn olek on asendunud uue hingamisega

Sügise saabudes on Ditmann tunnetanud kollektiivis uut hingamist ja positiivset õhkkonda. Muutused on olnud orgaaniline osa, mis on aidanud ettevõttel edasi areneda. Vahepealne morn olek on taandunud ning avatus, teotahtelisus, motiveeritus ja ühisosa taasleidmise soov on tema hinnangul tagasi tulnud. “Meie inimestele on nüüd selge, millise ärimudeli ja klientidega edasi läheme. Ärisuunad on jätkuvalt tööstuskliendid, installatsioon ja võrk,” kinnitas ta.

Kohanemisel ja ühtse tiimitunde loomisel on Ditmanni sõnul olulisel kohal olnud aus, läbipaistev ja usalduslik suhtlus oma inimestega. Töötajad tunnevad, et nad on olulised ja päriselt osa Heliforsi perest.

Septembris toimunud juhtide strateegipäev viidi läbi omaniku ettepanekul tema enda maakodus. Nagu ikka, räägiti seal ettevõtte tulemustest, arutati plaane ja vaadati tulevikusuundi. “Meie sealne vastuvõtt oli soe ja siiras ning sama ehe kui Heiki enda poolt hommikul kõigile küpsetatud värsked pannkoogid,” rääkis ta. “Seegi näitab, kui palju omanik tegelikult usub ettevõttesse, meie inimestesse ja soovib meiega koos edasi tegutseda.”

Toimetaja valik

Avaleht Kõik lood

Suured lood

Kõik suured lood

Töökuulutused

Kui su tooteid või teenuseid kasutatakse ehitusobjektidel või sõltub nende müük objektide valmimisprotsessist, siis on meie andmebaas sulle oluliseks tööriistaks ettevõtte käibe kasvatamisel.

Proovitellimus annab täieliku ligipääsu. Krediitkaarti pole vaja.

Palun sisesta eesnimi
Palun sisesta perenimi
Palun sisesta ettevõtte nimi
E-posti aadress ei ole korrektne
Telefoninumber ei ole korrektne
Kirjuta vastus läbivalt väiketähtedega

Kampaania tingimused. Tutvumistellimuse saad vormistada, kui sa pole enne Ehitusbörsi kasutanud. Registreerimisel kasuta ettevõtte domeeniga e-posti aadressi. Kui ettevõte ei kasuta oma domeeniga e-posti aadresse, siis saad tellimuse vormistada äriregistris kirjas oleva ettevõtte ametliku kontaktaadressiga.

Kui su tooteid või teenuseid kasutatakse ehitusobjektidel või sõltub nende müük objektide valmimisprotsessist, siis on meie andmebaas sulle oluliseks tööriistaks ettevõtte käibe kasvatamisel.

Proovitellimus annab täieliku ligipääsu. Krediitkaarti pole vaja.

Palun sisesta eesnimi
Palun sisesta perenimi
Palun sisesta ettevõtte nimi
E-posti aadress ei ole korrektne
Telefoninumber ei ole korrektne
Kirjuta vastus läbivalt väiketähtedega

Kampaania tingimused. Tutvumistellimuse saad vormistada, kui sa pole enne Ehitusbörsi kasutanud. Registreerimisel kasuta ettevõtte domeeniga e-posti aadressi. Kui ettevõte ei kasuta oma domeeniga e-posti aadresse, siis saad tellimuse vormistada äriregistris kirjas oleva ettevõtte ametliku kontaktaadressiga.