Liigu sisu juurde

EETEL-Eksperdi kodulehe ja info koolituste kohta leiad siit.

Aastakümnete pikkune kogemus teeb Heliforsist parima partneri elektri- ja sidetarvikute alal

Eelmisest aastast eesti omanikule kuuluv ja sellest aastast Heliforsi nime kandev ettevõte on tegutsenud Eestis 1992. aastast.Foto: Helifors

Helifors, endise nimega SLO ja Sonepar Eesti on juhtiv kodumaine elektri- ja sidetarvikute hulgimüüja, millel on esindus kaheksas linnas. Enam kui 30 tegevusaastaga on ettevõte teinud läbi tohutu arengu ning praegune Heliforsi Kuressaare müügikontori juhataja ja installatsiooni valdkonna tootejuht Aare Jürgenson on olnud osaline kõigis arengufaasides.

“Ettevõte alustas SLO nime all Eestis 1992. aastal ja mina tulin tööle kolmandal aastal. Siis oli ettevõte osa Nokia kontsernist,” meenutas Jürgenson. “Esimene avamisüritus oli Projekteerijate Majas ja kohal olid nii Soome SLO enda inimesed ja tarnijad ning Eesti selle valdkonna olulised inimesed,” kirjeldas ta.

Aare Jürgenson (keskel) on tänaseks Heliforsi nime kandvas ettevõttes töötanud juba üle 30 aasta. Foto: Helifors

Jürgensoni hinnangul andis Eesti tütarettevõtte arenguks suurema tõuke Soome SLO pikaajaline kogemuse toomine Eestisse. “Oluline oli Soome pühendumine ja abivalmidus meie vastu ning meie inimeste, klientide ja projekteerijate koolitamine, kuna pakutavad tooted ja materjalid olid tollal meie turul uued.”

Müügiinimestena alustasid oma valdkonna spetsialistid, keda tarnijad koolitasid nii toote- kui ka müügipoolelt. Tähelepanu pöörati müügikultuurile ja -käitumisele ning toodete tundmisele. Samal ajal käis julge müügikontorite võrgustiku loomine.

“Organisatsiooni kasv ja arenemine toimus koos meie koostööpartnerite ja klientidega,” meenutas Jürgenson, kelle sõnul olid ettevõtte tollasteks vedajateks selle asutajad Henno Levo ja Jukka Lehtinen.

“Henno oli ettevõtte hing ja uskumatu pühendumisega inimene, kelle lai tutvusringkond oli aluseks ja tõukeks ettevõtte algusele ja edasisele arengule,” ütles Jürgenson.

Henno Levo oli SLO Eesti tütarettevõtte üks rajajatest.Foto: Helifors

“Oluline oli ka Jukka selge visioon, siht, tugev usk ja hoogne mõtete elluviimine,” märkis Jürgenson, kelle sõnul valis just Jukka Lehtinen ettevõttele praeguse asukoha. Lisaks oli tegu hea suhtlejaga, kes sai hästi läbi kõigi inimestega olenemata nende positsioonist.

Ettevõtte areng käis paralleelselt vabariigi ülesehitamisega

“Me oleme ikkagi üks vanemaid Eestis sedalaadi ettevõtteid. Ettevõtte ülesehitamise aeg langes kokku taasiseseisvunud vabariigi ülesehitamise ajaga ning ka ettevõttel tuli läbida sarnased arengufaasid,” märkis Jürgenson, kelle sõnul oli ettevõte erinevate partnerite kaudu seotud paljude oluliste objektidega, mida tollal rajati.

“Näiteks Tartus Biomeedikum ja Ülikooli Kliinikum, mitmed Olvi tehased, Saku Suurhall, Maardu-Loo välisvalgustus ja koos pikaaegse koostööpartneri KH Energia-Konsultiga Pirita promenaadi välisvalgustus; Virumaal Kunda Cell Mekaga ja Narva raudteejaama välisvalgustus Idmaniga,” loetles Jügenson. “Huvitavamad projektid on olnud ka koostöös tarnijaga PERHi lattliin ja hotelli Palace evakuatsioonivalgustid, milles on akude asemel kasutatud superkondensaatoreid.”

Tema sõnul oli SLO vaieldamatu turuliider ja oma valdkonna suurim tegija. “Kindlasti andsid hoogu juurde ka Elektrilevi lepingud, mida me hoidsime väga pikalt, üle 17 aasta,” lisas ta.

SLO nime all tegutses firma 2023. aastani, mil toimus nimemuutus. Tollane omanik oli prantslaste Sonepar ja nad tegid otsuse, et muudavad kõikide tütarettevõtete nimed samuti Sonepariks.

2024. aastal ostis praegune omanik Heiki Liiser ettevõtte Prantsusmaa kontsernilt ära ning 2025. aasta jaanuarist on firma uus nimi Helifors.

Heliforsi töötajad ja koostööpartnerid, tollal veel Sonepari nime all.Foto: Helifors

Aastatega on muutunud nii turg kui inimesed

Firma algusajad olid Aare Jürgensoni sõnul tänasega võrreldes muretumad. Praegu on asjaolud muutunud.

“Algusaastatel oli turg arenev, valdkonnas olid kindlad tegijad ning konkurents ei olnud karm. Paljud mahtusid turule, kuna konkurents ei olnud veel nii tihe, aga mingil hetkel tekkis olukord, kus hulgikaubandus (B2B) ja kogu turg tervikuna muutus,” ütles Jürgenson, kelle sõnul hakkas kiiremate muutuste aeg peale masuajast, kui turule tekkisid väiksemad ettevõtjad. Varem olid olulised tegijad suhteliselt suured ettevõtted, kellest paljud enam ei tegutse.

“Hulgimüüjate jaoks on muutunud see, et väga palju tootmist on kolitud Aasiasse ja see on tekitanud täiesti uue tegutsemismudeli. Ei pea alati müüma edasimüüjale, vaid saab vajadusel müüa ka otse kliendile. Tänapäeval on otsemüük tavaline äri osa, aga 1990. aastatel ja 2000. aastate esimesel kümnendil oli hulgimüüjal kindlam positsioon. On valdkondi, milles tootjatel on selge eelis, kuid on ka valdkondi ja tootevalikuid, kus hulgimüüjal on omad eelised,” selgitas Jürgenson.

Just tehniline pädevus sidus omal ajal hulgimüüjaid tihedamini klientidega. “Ka tooted ei muutunud nii kiiresti. Praegu on meil pea 15 aastat olnud sortimendis teatud tooted, mis väga kiiresti muutuvad. Tehnoloogia areneb kiiresti,” nentis Jürgenson, kelle hinnangul on 30 aasta jooksul muutunud ka inimesed.

Just tehniline pädevus seob hulgimüüjaid tihedamini klientidega.Foto: Helifors

“On tulnud peale uus põlvkond, kes eelistab internetist tellida, küsitakse nõu ja tellitakse Amazonist. Viimane aga tehnilist pädevust ei paku. Võib tekkida olukord, et tulemus ei ole ootuspärane,” tõdes ta. “Võib-olla uuel põlvkonnal ei ole tehnilist pädevust traditsioonilisel kujul vaja ja tulevikus saab kogu tehnika olema justkui võluväel AI abil isetöötav?”

10. aprillil toimub Kultuurikatlas juba 23. korda Heliforsi korraldatud Elektri- ja tööstusala mess Electricity 2025, kus spetsialistid saavad täiendada oma erialateadmisi ja viia kurssi uusimate tehnoloogiatega.

Toimetaja valik

Avaleht Kõik lood

Suured lood

Kõik suured lood

Kui su tooteid või teenuseid kasutatakse ehitusobjektidel või sõltub nende müük objektide valmimisprotsessist, siis on meie andmebaas sulle oluliseks tööriistaks ettevõtte käibe kasvatamisel.

Proovitellimus annab täieliku ligipääsu. Krediitkaarti pole vaja.

Palun sisesta eesnimi
Palun sisesta perenimi
Palun sisesta ettevõtte nimi
E-posti aadress ei ole korrektne
Telefoninumber ei ole korrektne
Kirjuta vastus läbivalt väiketähtedega

Kampaania tingimused. Tutvumistellimuse saad vormistada, kui sa pole enne Ehitusbörsi kasutanud. Registreerimisel kasuta ettevõtte domeeniga e-posti aadressi. Kui ettevõte ei kasuta oma domeeniga e-posti aadresse, siis saad tellimuse vormistada äriregistris kirjas oleva ettevõtte ametliku kontaktaadressiga.