Liigu sisu juurde

Alexela rajas Tallinna lennujaama 32kohalise elektriautode laadimisala, kus võib auto juhtme otsa jätta pikemaks ajaks

Alexela paigaldas esimeses etapis Tallinna lennujaama 32 kaasaegset laadijat, mis muudavad elektriauto kasutamise lennureisi ajal mugavamaks kui kunagi varem. Foto: Alexela

Kui enamasti on elektriautode avalikud laadimiskohad varustatud ülikiirete laadijatega, siis Alexela lahendas Tallinna lennujaama laadimisala teistmoodi ja saab tänu sellele pakkuda lennureisijate vajadustele sobivamat ning kulutõhusamat laadimisvõimalust. 

Tallinna lennujaama juhatuse liige Eero Pärgmäe nentis, et sobivate elektriautolaadijate leidmine reisijatele võttis oodatust pisut kauem aega. “Kuna keskmine parkimisaeg lennujaamas on üle kolme päeva, siis me pidime leidma mitte kiiremad, vaid aeglasemad laadijad, sest autoakudel on niikuinii piisavalt aega laadimiseks,” rääkis ta. “Ja kui laadimine toimub päikeseliste tundide jooksul, saavad kasutajad olla kindlad, et kasutatav elekter pärineb lennujaama enda päikeseelektrijaamast.”

Kaubanduskeskuste laadimispunktides saab auto kiirelt laetud, kuid samale kohale autot pikemaks ajaks parkima jätta ei tohi ja laetud akuga auto laadimiskohal hoidmise eest võib saada trahvi. Alexela e-mobiilsuse valdkonna juht Kristjan Suurorg ütles, et selline lahendus poleks lennujaama sobinud: 

  • Kui inimene on lennureisile läinud, siis on tal enamiku sihtkohtade puhul võimatu autot paari tunni pärast ümber parkida. 
  • Kuna keskmine lennureis kestab kolm päeva, siis nii pikaks ajaks kalli kiirlaadija kinni panemine poleks laadija omaniku jaoks jätkusuutlik.

Nii leidsid Alexela ja lennujaam lahenduse, mille esimeses etapis paigaldas energiaettevõte 32 kaasaegset laadijat, mis muudavad elektriauto laadimise lennureisi ajal mugavamaks kui kunagi varem. 

Alexela autolaadija Tallinna lennujaama parkimismajas.Foto: Alexela

Suurorg tõstis esile koostööd Tallinna lennujaamaga eeskujuna sellest, kuidas rajada tulevikukindlat ja jätkusuutlikku taristut, mis peab silmas klientide tegelikke vajadusi ning ootusi. “Meie eesmärk on muuta igapäevane laadimine loomulikuks osaks kasutaja teekonnast. Toimugu see kodus, teel olles või sihtkohta jõudes,” ütles ta. 

Kuna kasutusel on poolkiired laadijad, siis võib sinna auto jätta pikemaks ajaks, ilma et peaks muretsema oma sõiduki aku pärast. Auto saab jätta lennujaama laadima ja tagasi tulles on aku täis laetud. 

Laadimisala on üles ehitatud kuni 22 kW vahelduvvoolu (AC) VOOLu laadijatele, mis sobivad ideaalselt pikemaajalist parkimist vajavatele reisijatele. Kasutaja mugavuse tõstmiseks on laadijad varustatud integreeritud Type 2 laadimiskaablitega, mida saavad kasutada nii pistikhübriidid kui ka täiselektrilised sõidukid.

Kuna poolkiired laadijad on ülikiiretest soodsamad, siis sai Alexela korraga välja ehitada 32 parkimiskohta ja kohtadel parkimisaja piirangut pole. 

Laadimiste eest saab tasuda nii veebimakse (sh krediitkaardi, Google Pay, Apple Pay), Alexela äpi kui ka Alexela maksekaardiga.

Lennujaama juhatuse liige Pärgmäe ütles, et laadimisala populaarsuse korral on nad valmis laadimiskohtade arvu suurendama. Suurorg lisas, et Alexela rajaski laadimisala selliselt, et seda on võimalik edaspidi lihtsasti laiendada. 

Tallinna lennujaama juhatuse liige Eero Pärgmäe ja Alexela e-mobiilsuse juht Kristjan Suurorg.Foto: Alexela

Tallinna lennujaama parkimismajas on üle 1300 parkimiskoha, millest järjest suurem arv kohti on kohandatud elektriautode vajadustele. Lisaks on reisijatel võimalus kasutada lühiajalist parkimist Kiss & Fly alal terminali ees või jätta oma auto pikemaks ajaks A2 pikaajalisse parklasse, mis asub terminali vahetus läheduses.

Suurorg rääkis, et lennujaama projekt oli huvitav, sest näitab hästi, kuidas erineva kasutuse jaoks sobivad erinevad lahendused. Ta tõi näiteks, et lennujaama Kiss & Fly alale, kus tohib parkida maksimaalselt 15 minutit, võiks edaspidi panna ülikiired laadijad. 

“Selles osas Alexela ongi paindlik, et leiab kasutuskohale vastava lahenduse,” ütles Suurorg. “Meile on tulnud kliente, kes küsivad ülikiiret lahendust, aga kui seda koos vaatame, siis leiame, et sinna sobiks teistsugune lahendus. Meie tanklates on ülikiired laadijad, kodudes aeglased, aga aina olulisemad on sihtkohas asuvad laadijad, mille puhul on kohane kasutada poolkiireid lahendusi.” 

Toimetaja valik

Avaleht Kõik lood

Suured lood

Kõik suured lood

Kui su tooteid või teenuseid kasutatakse ehitusobjektidel või sõltub nende müük objektide valmimisprotsessist, siis on meie andmebaas sulle oluliseks tööriistaks ettevõtte käibe kasvatamisel.

Proovitellimus annab täieliku ligipääsu. Krediitkaarti pole vaja.

Palun sisesta eesnimi
Palun sisesta perenimi
Palun sisesta ettevõtte nimi
E-posti aadress ei ole korrektne
Telefoninumber ei ole korrektne
Kirjuta vastus läbivalt väiketähtedega

Kampaania tingimused. Tutvumistellimuse saad vormistada, kui sa pole enne Ehitusbörsi kasutanud. Registreerimisel kasuta ettevõtte domeeniga e-posti aadressi. Kui ettevõte ei kasuta oma domeeniga e-posti aadresse, siis saad tellimuse vormistada äriregistris kirjas oleva ettevõtte ametliku kontaktaadressiga.

Kui su tooteid või teenuseid kasutatakse ehitusobjektidel või sõltub nende müük objektide valmimisprotsessist, siis on meie andmebaas sulle oluliseks tööriistaks ettevõtte käibe kasvatamisel.

Proovitellimus annab täieliku ligipääsu. Krediitkaarti pole vaja.

Palun sisesta eesnimi
Palun sisesta perenimi
Palun sisesta ettevõtte nimi
E-posti aadress ei ole korrektne
Telefoninumber ei ole korrektne
Kirjuta vastus läbivalt väiketähtedega

Kampaania tingimused. Tutvumistellimuse saad vormistada, kui sa pole enne Ehitusbörsi kasutanud. Registreerimisel kasuta ettevõtte domeeniga e-posti aadressi. Kui ettevõte ei kasuta oma domeeniga e-posti aadresse, siis saad tellimuse vormistada äriregistris kirjas oleva ettevõtte ametliku kontaktaadressiga.